niedziela, 30 października 2016

Życiowa prawda!

Twój los zależy od Twoich nawyków".

Brian Tracy


Zastanawiałeś się kiedyś dlaczego Twoje życie jest takie, a nie inne? Czym się kierujesz w nim? Myślałeś o tym co robisz od razu po przebudzeniu lub jak się zachowujesz w ciągu dnia?

Jeśli nie, to zachęcam do tego, byś teraz  przez chwile zastanowił się co robisz od razu po otwarciu oczu. Tak teraz, nie czekaj z tym, bo zapomnisz.

Jak sam widzisz, niektóre zachowania są tak zautomatyzowane, że  podczas ich wykonywania nie myślimy o tym co robimy. Dobrze jest jak robimy czynności pozytywne i przysparzające nam określone korzyści, gorzej jak te nawyki po prostu nas zjadają i wtedy się staczamy w czarną otchłań! Oczywiście, żart. ;)

Czym jest ten nieszczęsny zły nawyk i dlaczego się nam przytrafia? ;( W skrócie to po prostu powtarzana wielokrotnie jakaś czynność.

Teoria teorią ale może teraz coś praktycznego by się przydało. A zatem, co zrobić by mieć te dobre nawyki, skoro są one nierozłączną częścią naszego życia.  


Na szczęście istnieją pewne wskazówki, które mogą pomóc w kreowaniu tych dobrych nawyków, które usprawniają nam życie.

Na samym początku proponuje Ci, abyś odnalazł w sobie negatywny nawyk i zastanowił się dlaczego chcesz go zmienić. Jak on wpływa na Ciebie? Czy Cię ogranicza? Może to jest ciągłe krytykowanie kogoś lub może nagminnie gustujesz w słodyczach?

Wybierz nawyk, dopiero przejdź dalej do czytania! ;)

Gdy już to zrobisz, zastanów się co może powodować ten nawyk, dlaczego to robisz? Jakie miejsce czy osoba powoduje, że ten nawyk się uruchamia? Np: podczas zdenerwowania masz ochote na coś mega słodkiego. 

Wiem, że to trudne i stwierdzisz, że to nie prawda, bo to się dzieje tak po prostu, ale zauważ, że z jakiegoś powodu to wszystko się dzieje, jakaś nagroda temu towarzyszy.

Zwróć teraz uwagę na to, co występuje u Ciebie: poczucie odprężenia, ucieczka od stresu a może zwykła ulga? Wracając do przykładu ze słodyczami: zjadając kolejnego batona w czasie stresu odczuwasz błogi relaks. ;)


A teraz pomyśl jaki pozytywny nawyk chcesz wprowadzić za ten negatywny, co może dawać Ci podobną nagrodę i będzie mogło być „odpalane” z tej samej przyczyny? Może zamiast słodyczy pyszna sałatka owocowa?

A teraz już na sam koniec zaplanuj swoje działanie! Zapisz sobie przypomnienia na kartce, ustawiaj budziki i alarmy w telefonie by pamiętać o swojej zmianie. Na początku będzie to trudne ale  po kilku dniach zaczniesz wykonywać to w sposób automatyczny i zaskoczę Cię to będzie pozytywne zachowanie. Taka przemiana może potrwać od 21 do 30 dni, różnie podają źródła.

Myślę, że warto skoro to usprawni Twoje życie. Licząc, że jeden negatywny nawyk będzie znikał przynajmniej raz na dwa miesiące to w roku, aż sześć ich zlikwidujesz! Więc rusz się i zmieniaj swoje życie na lepsze! Pamiętaj, że nic się nie wydarzy dopóki Ty się nie wydarzysz. ;)


Mam dla Ciebie propozycję, wybierz jeden nawyk i zacznij nad nim pracować już dziś!
Możesz napisać w komentarzu, że podejmujesz wyzwanie ulepszania swojego życia. Gwarantuje będziesz mieć większą motywację!

Bardzo Ci dziękuje, że przeczytałeś cały mój artykuł! Miło mi :)


W moich postach oddaje cząstkę siebie - piszę je od serca, dzięki temu mnie poznajesz.

Jak masz ochotę, proszę napisz kim jesteś i co byś chciał u mnie przeczytać na blogu, ponieważ jestem tutaj dla Ciebie i chciałbym spełniać Twoje oczekiwania.

Bądź lepszym każdego dnia. 

Jeśli masz ochotę i czujesz, że mój blog może się komuś przydać i mu pomóc podaj go dalej oraz zostaw like na moim facebooku, dzięki temu będe miał wiekszą motywację do działania.


Dużo świadomości Ci życzę!
Adrian



33 komentarze:

  1. Bardzo motywujący post :)
    I z pewnością spróbuje ulepszyć swoje życie :)
    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda, bardo motywujace i zachecające do pojecia próby zmiany na lepsze siebie a tym samym swojego zycia Pozdrawiam

      Usuń
    2. Polecam, zmiana zależy tylko od nas i naszych chęci :)

      Usuń
  2. Dość przydatny post, motywuje!!!
    Fajnie, że istnieją jeszcze tak tematyczne blogi jak twój.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Od nowego roku właśnie staram się być lepszą każdego dnia, sporo zmieniłam i jestem na dobrej drodze! Super muzykę masz :)

    OdpowiedzUsuń
  4. OK, ale jeśli moim nawykiem jest Facebook? To czym go mam zastąpić? :)))

    OdpowiedzUsuń
  5. "niektóre zachowania są tak zautomatyzowane, że podczas ich wykonywania nie myślimy o tym co robimy" no właśnie tu tkwi mój największy problem. Pomimo tego, że chcę się pozbyć kilku swoich nawyków, to nie mogę tego robić, bo popełniam je nieświadomie, a dopiero później dociera do mnie ta świadomość.

    OdpowiedzUsuń
  6. Chyba da się zmienić każdy nawyk, jeden szybciej, nad drugim niestety trzeba dłużej popracować.Nie ma łatwo ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciężko zmienić niektóre przyzwyczajenia i nawyki.. ale jeśli to zmiana na lepsze to warto się pomęczyć :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zmiana złych nawyków wiąże się z wychodzeniem ze strefy komfortu. Nie jest to łatwe, ale małymi kroczkami można dojść do celu. Warto!

    OdpowiedzUsuń
  9. Nawyki na szczęscie szybko mozna zmieniać :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Podoba mi się taki sposób zmiany nawyków. Kiedyś nawet zaczęłam taką zmianę: w miejsce wieczornej słodkości - szklanka wody. Skutek różny, ale wody piję zdecydowanie więcej :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Już wybrałam i będę starać się nad nim pracować, dzięki! ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zmiana nawyków udaje się jedynie przy systematycznej pracy, przyjęciu odmiennej koncepcji niż dotychczas, początkowo wprowadza zamieszanie, ale później następuje ład. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nawyki w dużej mierze kreują naszą rzeczywistość oraz przyszłość. Warto o nie dbać.

    OdpowiedzUsuń
  14. Zycie to ciągła praca nad sobą czyli nad swoimi nawykami. Wewnętrzny krytyk to chyba podstawowy nawyk, który każdy z nas musi zwalczyć. Stare nawyki warto zastępować nowymi - pozytywnymi :).

    OdpowiedzUsuń
  15. Super! Świetny materiał! Kiedyś tak robiłam i dzięki temu rzuciłam np. papierosy. Dzięki za przypomnienie:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja muszę wypracować w sbie kilka dobrych nawyków, bo jak na razie słabo mi to idzie :(

    OdpowiedzUsuń
  17. Moim zdaniem, to nie jest takie proste. Ta koncepcja zakłada, że nawyk działa tak jak nieświadome reakcje na bodźce. A sprawa jest o wiele bardziej złożona, bo możemy się nad tym cały czas nie zastanawiać, ale generalnie wiemy co robimy i od rana i popołudniu. Większość ludzi zapytana spokojnie wymieni swoje rytuały po przebudzeniu, w pracy, po powrocie i przed snem. Wymagają od nas ukierunkowanych nakładów pracy, bo. np. lubimy określoną herbatę i musimy dbać, żeby jej nie zabrakło. Sama zmiana wymaga początkowo więcej uwagi niż z czasem, ale też nie jest do końca tak, że po 30 a nawet 180 dniach można być pewnym siebie. Ze zmianą trzeba zjeść beczkę soli w różnych okolicznościach życiowych. Niemniej jednak, warto próbować. Czas szybko leci i z początku lepiej motywować się tym, że efekty są już za rogiem.

    OdpowiedzUsuń
  18. Mam jeden nawyk i pracuje nad nim od początku roku, na razie sie udaje :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Mam nawyk i zaczynam z nim walczyć!!! Dzięki
    http://przystanekszczescia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Dziękuję też ostatnio pisałam o nawyku i uważam że dobre nawyki mają fundamentalne znaczenie jeśli chodzi o jakość życia. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  21. U mnie to działa odwrotnie, staram się wprowadzić pozytywne zmiany zamieniając nowum w nawyk. Zamiana negatywnych nawyków nigdy się u mnie nie sprawdziła

    OdpowiedzUsuń
  22. Dobre nawyki są bardzo ważne! Stworzyłam swój habit tracker, który pomaga mi wykonywać zamierzone nawyki codziennie :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Warto wyrabiać sobie jak najwięcej pozytywnych nawyków! O tym samym pisałam u siebie. Warto jednak dodać, że aby jak najskuteczniej wprowadzać dobre nawyki trzeba to robić pojedynczo, aby móc całą uwagę skupić na danej czynności. :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo motywujące i prawdziwe - nawyki, to potęga.

    OdpowiedzUsuń
  25. Mega motywujący post!
    Pozdrawiam, Agatkapomadka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Piękny Blog *.*
    Coś czuję, że będę wpadała tu częściej <33


    Co powiesz na wspólną obs ? :)

    http://believeinhimselfx33.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Bardzo lubię Briana Tracy! Przeczytałam mnóstwo jego książek i sama często u siebie na blogu poruszam podobne tematy :)
    Jeśli chodzi o nawyki bardzo polecam książkę " Siła nawyku". W bardzo przystępny sposób pokazuje jak wyrobić w sobie nawyk i jak istotne są one w naszym życiu. :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Nie lubimy złych nawyków, zdecydowanie trzeba się ich pozbywać i pielęgnować wyłącznie te dobre :)

    OdpowiedzUsuń